راهنمای ثبت محصول

مطالب ویژه

آخرین دیدگاه ها

تگ های بلاگ

راهنمای ثبت محصول
راهنمای ثبت محصول

برای ثبت محصول، ابتدا وارد بخش محصولات فروشگاه شوید و روی گزینه ثبت محصول جدید کلیک کرده، سپس دسته بندی اصلی کالا را از میان دسته بندی ها انتخاب نمایید. سپس حتما دسته بندی فرعی را انتخاب نمایید. ممکن است بسته به نوع فروشگاه و  دسته بندی کالا، شما دسته بندی فرعی نداشته باشید. در آن صورت نیازی به انتخاب گزینه ای نیست.

 

عنوان: عنوان محصول را کوتاه و مفید شامل کلمات کلیدی بیان کنید به نحوی که در نتایج جستجوی کاربران یافت شود. به طور مثال: تن ماهی شیلان

 

زیر عنوان (اختیاری): در زیر عنوان می توانید توضیحات بیشتری به صورت کلمات کلیدی ارائه کنید. این قسمت در نتایج جستجو تاثیری ندارد ولی کاربر می تواند قبل از ورود به داخل محصول و در لیست کلی محصولات، زیر عنوان را ببیند. به طور مثال: تن ماهی 400 گرمی فلفلی کم چرب.

 

هشدار حداقل موجودی: در این قسمت می توانید تعیین کنید که تعداد مانده کالا به این تعداد تعیین شده که رسید، در لیست کالاهای در حال اتمام قرار گرفته تا متوجه شوید و قبل از اتمام موجودی کالا را شارژ نمایید.

 

سقف سفارش در فاکتور: در این بخش می توانید تعیین کنید که هر کاربر در هر فاکتور بیشتر از این تعداد نتواند از این کالا خرید نماید. این محدودیت معمولا زمانی اعمال می شود که روی کالای خاصی تخفیف ویژه ای قرار داده اید و قصد دارید تا همه کاربران بتوانند از آن تخفیف استفاده نمایند.

 

فروش ویژه: با قرار دادن بله در قسمت فروش ویژه، برچسب فروش ویژه روی کالای شما قرار می گیرد که باعث می شود با ظاهری متفاوت توجه کاربران را بیشتر به خود جلب کرده و تنها زمانی استفاده می شود که کالا را با تخفیف زیاد یا شرایط خاصی به فروش می رسانید.

 

تگ ها: تگ ها مانند هشتگ در اینستاگرام عمل می کنند. با قراردادن هر چه بیشتر تگ برای محصول خود، باعث می شوید که محصول شما در نتایج جستجو بیشتر دیده شود. علاوه بر این کاربران با کلیک بر روی تگ مشترک یک محصول، در فروشگاه دیگر، محصول شما را نیز می بینند که باز هم باعث بیشتر دیده شدن کالای شما و در نتیجه فروش بیشتر برای شما می شود. نکته بسیار مهم برای تگ گذاری این است که به هیچ عنوان از تگ های بی ربط استفاده ننمایید. به طور مثال برای محصول (ماست پر چرب کاله) می توانید از تگ های زیر استفاده نمایید: "ماست" "ماست پر چرب" "ماست کاله" "ماست پر چرب کاله" "کاله"

 

ناموجود بودن کلی کالا: از این قسمت می توانید بدون تغییر در موجودی کالا، آن را موقتا ناموجود کرده و امکان خرید آن را از کاربران بگیرید.

 

توضیحات مرجوعی کالا: شما می توانید برای هر کالا وضعیت مرجوعی خاص به آن کالا را مشخص نمایید. برای ایجاد وضعیت های مختلف مرجوعی باید از قسمت مدیریت فروشگاه اقدام به ساخت نمایید.

 

شرح کالا: در این قسمت توضیحات کامل و نهایی خود را در مورد محصول درج نمایید. توجه داشته باشید عدم داشتن توضیحات محصول فروش آن را به شدت کاهش داده و همچنین در نتایج جستجوی گوگل دیده نخواهید شد.

 

جزئیات محصول: قسمت رنگ، سایز و گارانتی تنها در بعضی محصولات استفاده می گردد که در مقاله ای مفصل توضیح داده خواهد شد.

 

 قیمت خرید کاملا اختیاری بوده و صرفا در گزارشات مالی میزان سود نهایی شما از قاب مارکت مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی قیمت ها بر اساس تومان می باشد.

 

قیمت اصلی: قیمت کالای بدون تخفیف را در این قست وارد نمایید.

 

قیمت با تخفیف: قیمت نهایی و تخفیف خورده را در این قسمت ورود نمایید. میزان درصد تخفیف را خود سایت محاسبه و رند نموده و با برچسب روی کالا نمایش می دهد.

 

تعداد: تعداد موجودی کالای خود را در این قسمت وارد نمایید. توجه داشته باشید تعداد واقعی کالای در دسترس را وارد نمایید. تعداد کمتر می تواند باعث شود مشتری خود را به دلیل ناموجود شدن کالا از دست بدهید. همچنین تعداد بیشتر می تواند باعث ثبت سفارش و رد سفارش از طرف شما و در نتیجه نارضایتی مشتری گردد.

 

وضعیت: با غیر فعال نمودن این فیلد، محصول شما دیگر به هیچ کاربری نمایش داده نخواهد شد.

 

ثبت عکس: برای قرار دادن عکس محصول ابتدا باید روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک کرده و پس از ثبت محصول گزینه ماندن در صفحه را انتخاب نمایید. بعد از ثبت محصول در همان صفحه فیلد تصاویر محصول ظاهر می گردد. با کلیک بر روی آیکن چرخ دنده وارد صفحه ثبت تصاویر خواهید شد. می توانید برای هر محصول 5 عدد عکس و یک ویدئو قرار دهید. ابعاد عکس ها حداقل می بایست بین 800 در 800 پیکسل و حجم فایل ویدئو نباید بیشتر از 10 مگا بایت باشد. عکس ها باید بدون نوشته با کیفیت و زمینه سفید باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد عکس محصول مقاله راهنمای ثبت عکس محصول را مطالعه نمایید.

 

پست قبلی
راهنمای ارسال سفارش
پست بعدی
راهنمای ثبت عکس محصول

ارسال دیدگاه

فهرست
feature