راهنمای ارسال سفارش

مطالب ویژه

آخرین دیدگاه ها

تگ های بلاگ

راهنمای ارسال سفارش
راهنمای ارسال سفارش

بعد از ثبت سفارش توسط کاربر، علاوه بر نمایش سفارش در پنل مدیریت، یک پیامک برای فروشنده ارسال می گردد تا از سفارش خود مطلع گردیده و به آن رسیدگی نماید.

رد و تایید سفارش: فروشنده موظف است تا در صورت اتمام موجودی هر محصول وضعیت آن را به ناموجود تغییر دهد. ولی چنانچه سفارش شامل محصولی بود که فروشنده آن را موجود نداشت، می تواند سفارش را با ذکر توضیحات رد نماید و از کاربر بخواهد تا سفارش خود را بدون آن محصول مجدد ارسال نماید.

 

بسته بندی: فروشنده می تواند از کاربر هزینه بسته بندی دریافت نماید. هزینه بسته بندی برای کاربر قابل مشاهده می باشد،در صورتی که محصول شما نیازی به بسته بندی خاص ندارد می توانید هزینه بسته بندی را دریافت ننمایید، دقت نمایید اخذ هزینه بسته بندی می تواند موجب منصرف شدن کاربر از خرید گردد.

 فروشنده می بایست بسته بندی محصول را به نحوی انجام دهد تا:

  1. محصول به سلامت به دست خریدار برسد.
  2. امکان گم شدن یا سرقت بخشی از سفارش، به حداقل ممکن برسد.
  3.  سفارشات محرمانه قابل تشخیص توسط پیک و ... نباشد.
  4. بسته بندی زیبا و شکیل باشد.

 

نحوه ارسال: فروشنده می تواند به هر طریقی که بخواهد سفارش را به دست خریدار برساند.

رایج ترین راه های ارسال سفارش:

  1. استفاده ار پیک خود فروشگاه
  2. استفاده از پیک اسنپ از طریق اپلیکیشن اسنپ
  3. استفاده از پیک اسنپ از طریق شماره گیری 1551
  4. همکاری با نزدیک ترین شرکت حمل و نقل پیک (جهت مشاهده لیست و اطلاعات تماس شرکت های حمل و نقل پیک همدان اینجا کلیک نمایید.)

 

انتخاب پیک مناسب: با توجه به اهمیت موضوع احترام و نحوه برخورد با مشتری، لازم می باشد فروشنده پیکی با ظاهر آراسته و برخورد مناسب و مودبانه انتخاب نماید. انتخاب پیک مناسب علاوه بر افزایش احتمال خرید مجدد کاربران، باعث می شود تا کاربران امتیاز بیشتری به فروشگاه داده و در نتیجه فروش افزایش یابد.

 

زمان تحویل: فروشنده هرچه سریع تر محصول را به دست کاربر برساند علاوه بر افزایش احتمال خرید مجدد، باعث جلب رضایت و امتیاز بیشتر برای فروشگاه خود می شود. همچنین فروشنده برای افزایش فروش خود می بایست در تنظیمات فروشگاه کمترین زمانی که قادر به تحویل سفارش می باشد را اعلام نماید.

 

کد تحویل: پیکِ شما موظف می باشد تا هنگام تحویل محصول به خریدار، جهت احراز هویتِ خریدار و ثبت زمان دقیق تحویل محصول، کد تحویل را از خریدار دریافت نموده و برای فروشنده ارسال نماید. دریافت کد تحویل از خریدار و ثبت در اپلیکیشن، حکم رسید تحویل به مشتری را دارد.

دلیل انتخاب این روال علاوه بر احراز هویت خریدار و ثبت دقیق زمان تحویل محصول، باعث جلوگیری از هرگونه سرقت و تخلف توسط هر یک از طرفین و همچنین باعث شفاف سازی در روند ارسال می گردد.

 

ارسال هدایا: ارسال هدایایی هرچند کوچک برای خریدارانی که از طریق اپلیکیشن از فروشگاه خرید می کنند، می تواند تاثیر چشم گیری در رضایت مشتری داشته باشد. به طور مثال فروشنده می تواند از هدایای تبلیغاتی مانند خودکار، سررسید و ماگ گرفته تا هدایای منتخب از محصولات فروشگاه خود استفاده نماید.

 

پست قبلی
لیست شرکت های پیک
پست بعدی
راهنمای ثبت محصول

ارسال دیدگاه

فهرست
feature