راهنمای تصویری داشبورد فروشگاه

مطالب ویژه

آخرین دیدگاه ها

تگ های بلاگ

راهنمای تصویری داشبورد فروشگاه
راهنمای تصویری داشبورد فروشگاه

داشبورد صفحه ای است که به جهت سهولت مدیریت فروشگاه برای فروشنده طراحی گردیده و باعث می شود که فروشنده فقط با یک نگاه به صفحه و بدون نیاز به گشتن در صفحات مختلف به کلیه بخش های فروشگاه اشراف کامل داشته باشد تا با نهایت تسلط فروشگاه خود را بدون تاخیر زمانی مدیریت نماید. در این مقاله هر یک از باکس های داشبورد به شما فروشنده گرامی معرفی می گردد. فروشندگان می توانند هم از داخل اپلیکیشن و هم از طریق کامپیوتر به داشبورد خود دسترسی داشته باشند ولی قطعا مدیریت از طریق کامپیوتر بازدهی بهتری خواهد داشت. هر گونه عملکرد و تغییر نیاز به بررسی در فروشگاه شما از طریق تغییر رنگ باکس ها به بنفش کمرنگ به شما اطلاع داده می شود. صفحه داشبورد هر یک دقیقه یکبار به صورت خودکار به روز رسانی می شود و نیازی به رفرش کردن مداوم صفحه از جانب شما نمی باشد.

 

در این باکس نام فروشگاه، شعار یا زیر عنوان و ساعت کاری فروشگاه خود را مشاهده می نمایید. جهت تغییر در کلیه تنظیمات فروشگاه اعم از ساعت کاری، هزینه ارسال، هزینه بسته بندی و ... روی عنوان این باکس بزنید تا وارد صفحه مدیریت فروشگاه شوید. همچنین میزان امتیازی که کاربران به عملکرد شما داده اند را در این باکس مشاهده می نمایید.

 

 

از طریق این باکس می تواند فروشگاه خود را تعطیل یا فعال نمایید و یا از حالت تایمر استفاده نمایید که فروشگاه را پس از مدت زمانی که تنظیم نموده اید به صورت خود کار باز و آماده سفارش گیری می نماید.

 

با زدن روی این باکس وارد صفحه آموزش و راهنمایی فروشندگان می شوید. همچنین تعداد مقالات آموزش در این باکس نمایش داده شده است.

 

در این باکس جمع میزان فروش و تعداد فاکتور روز گذشته فروشگاه خود را می توانید ببیند. همچنین با زدن روی باکس وارد صفحه گزارشات می شوید که اطلاعات دقیق تری از آمار فروش و هزینه های فروشگاه خود را می توانید در آن مشاهده نمایید.

 

چنانچه سفارشی دریافت نمایید این باکس همانند تصویر به رنگ بنفش در آمده و تعداد سفارشات جدید را به شما نمایش می دهد. با زدن روی این باکس وارد صفحه سفارشات جدید فروشگاه خود خواهید شد.

 

تعداد سفارشاتی تایید نموده اید در این قسمت نمایش داده می شوند. با زدن روی این باکس وارد صفحه سفارشات تایید شده خواهید شد.

 

تعداد سفارشاتی که تحویل به پیک داده اید و هنوز به دست مشتری نرسیده اند در این صفحه نمایش داده می شوند.

 

تعداد کلیه سفارشات روز جاری که به دست مشتری رسیده اند در این باکس نمایش داده می شوند که با زدن روی باکس می توانید وارد صفحه سفارشات تحویل به مشتری شوید. دقت نمایید سفارشات تحویل به مشتری تنها مخصوص روز جاری می باشند و بعد از ساعت 12 شب و تغییر تاریخ از این صفحه خارج و در صفحه آرشیو سفارشات نگهداری می شوند.

 

تعداد سفارشات مرجوعی روز جاری در این باکس نمایش داده می شود.

 

تعداد تیکت های جدید خود را در این باکس مشاهده می نمایید. با زدن روی این باکس وارد مرکز پیام می شوید و می توانید تیکت جدید ارسال کرده یا در قسمت پستچی پیام های دریافتی خود از طرف قاب مارکت را مشاهده نمایید. قاب مارکت تمام عملکرد های جاری را در پستچی به شما اطلاع می دهد.

 

تعداد کل محصولات فروشگاه خود را در سمت راست این باکس و تعداد محصولات موجود خود را در سمت چپ این باکس مشاهده می نمایید. همچنین با زدن روی این باکس وارد صفحه مدیریت محصولات فروشگاه خود می شوید.

 

تعداد کل محصولات ناموجود و رو به اتمام فروشگاه خود را در این باکس مشاهده می نمایید. محصولات رو به اتمام محصولاتی هستند که به حداقل میزان درج شده توسط شما هنگام ثبت محصول رسیده اند و به زودی نا موجود می شوند.

 

در این باکس تایمر پیشنهاد شگفت انگیز که به جهت افزایش فروش به صورت دوره ای در قاب مارکت اجرا می شود را مشاده می نمایید. در سمت چپ باکس تعداد کالاهایی که از فروشگاه شما در پیشنهاد شگفت انگیز قرار دارند را مشاهده می نمایید.

 

جمع درخواست های واریزی، که از صندوق خود برای قاب مارکت ارسال نموده اید در این باکس نمایش داده می شود و پس از واریز وجه از طرف قاب مارکت، از این مبلغ کسر می شود. دقت نمایید برای دریافت موجودی صندوق خود حتما باید درخواست واریز ارسال نمایید. در هر روز فقط یکبار امکان ثبت درخواست واریز وجود دارد.

 

جمع میزان موجودی صندوق شما که برای آن درخواست واریزی ارسال نکرده اید در این قسمت نمایش داده می شود و پس از ثبت درخواست واریز از این باکس کسر می گردد.

 

جمع میزان طلب درخواست داده شده و مانده درخواست داده نشده در این باکس برای شما نمایش داده می شود. به عبارت دیگر کل میزان طلب شما از قاب مارکت در این باکس نمایش داده شده و به شکل نمودار برای شما قابل نمایش می باشد.

 

کلیه نظراتی که کاربران به فروشگاه شما می دهند در سمت راست و نظراتی که به محصولات شما داده اند در سمت چپ باکس نمایش داده می شوند که با زدن روی هر عنوان وارد صفحه نمایش کامل نظرات خواهید شد.

 

با زدن روی این باکس وارد صفحه گزاشات خواهید شد. در این صفحه گزارش کامل میزان فروش و هزینه های شما از هر دسته بندی در بازه های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه قابل مشاهده و بررسی می باشد.

 

جهت آشنایی بیشتر با نحوه مدیریت فروشگاه مقاله راهنمای تنظیمات فروشگاه را مطالعه بفرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پست قبلی
راهنمای ثبت عکس محصول
پست بعدی
راهنمای تنظیمات فروشگاه

ارسال دیدگاه

فهرست
feature